maandag 3 augustus 2009

Zwart-wit fotografie in the picture

Om zwart-wit fotografie letterlijk en figuurlijk in the picture te zetten maak ik dankbaar gebruik van m'n vorige upload. De mens is natuurlijk (en dan 'natuurlijk' in zijn dubbele betekenis ;) aangetrokken tot kleur. Dat blijkt ook uit de populariteit van de categorie 'kleurexplosies' en reacties op kleurrijke foto's.

Maar stiekem voel ik me toch behoorlijk aangetrokken tot zwart-wit
, waarbij ik heb gemerkt dat ik steeds meer vraaggericht ben gaan fotograferen. Om de 'inner-me' dus maar even te pleasen een paar zwart-wit foto's uit de oude ehh... map.

En om maar eens minder commercieel te gaan is de categorie 'zwart-wit' aan het rijtje toegevoegd. Zo!

1 opmerking:

Marcel zei

zwart wit is inderdaad geweldig, bij een genre als straatfotografie wint z/w ´t wat mij betreft in negen van tien gevallen van kleur. Tegelijkertijd is (digitale) z/w fotografie vaak moeilijker dan menigeen denkt. Ik heb vaak ruzie met contrasten, licht-donker tijdens omzettingen.

Je hebt hier enkele fraaie voorbeelden staan, en nog meer in je Zoom-map.